Toelichting
De provincie wil haar zichtbaarheid vergroten, zodat bekendheid met en vertrouwen in het werk van de provincie toeneemt. Zo zijn de Noord-Hollanders goed geïnformeerd over wat we doen. Zij kunnen zo het beleid en de uitvoering daarvan beoordelen en beïnvloeden.
Wij hebben daartoe in 2020 een nieuwe communicatiestrategie opgesteld. De belangrijkste ontwikkeling die we deze coalitieperiode centraal zetten is verbinding. Samen aan de slag. Voortdurend in gesprek, zodat iedereen gehoord wordt en zijn inbreng kan leveren. Met deze communicatiestrategie groeien we door van een zendende provincie naar een provincie die in verbinding is. We vergroten de participatie van onze bewoners, verstevigen ons ambassadeurschap en monitoren actiever wat er speelt en vertalen dat naar concrete acties.
In deze coalitieperiode gaan we zowel online als offline continu in gesprek, bijvoorbeeld via sociale media, tijdens bijeenkomsten, op door de provincie gesponsorde evenementen en door op bezoek te gaan op scholen. We vergroten de participatie van bewoners, bijvoorbeeld door middel van inwonerspanels, participatiecampagnes en (online) platforms. Om het gesprek goed aan te kunnen gaan, is het belangrijk te weten wat er in Noord-Holland speelt. We monitoren daarom in een zogenaamde ‘newsroom’ dagelijks over welke onderwerpen er wordt gesproken op sociale media, waar de traditionele media aandacht aan besteden en naar welke onderwerpen er wordt gezocht op onze website.
Daarnaast starten we in 2021 met de vernieuwing van het intranet voor medewerkers. Dit wordt ontwikkeld tot centrale werkplek die toegang biedt tot alle applicaties. We professionaliseren en verdiepen de relaties met stakeholders. En we gaan door met het sponsoren van provinciale evenementen, waarbij we extra aandacht geven aan duurzaamheid, dierenwelzijn en diversiteit.